Z racji tego że często zaglądam do komory silnika, denerwowało mnie ciągłe odkręcania tych trzech śrubek mocujących górne wyciszenie (osłonę) silnika w O1.
Poniższy opis zawiera instrukcję jak je przerobić na takie jak jest już w O2 czyli w gumowe gniazda wchodzą na wcisk czopy kulowe wkręcone na stałe w elementy silnika.
Teraz zdjęcie pokrywy zajmuje sekundę.
Opis.
1) zamawiamy w ASO Skody lub VW 3 szt czopów kulistych o numerze: 06A 103 951 oraz 3 szt gniazd zwanych odbojnikami o numerze: 06A 103 226
2) zdejmujemy, odkręcamy pokrywę silnika
3) na wystający gwint, od spodu nakręcamy dwie nakrętki i je kontrujemy. Umożliwi to nam unieruchomienie trzpienia poprzez złapanie za skontrowane nakretki kluczem i odkręcenie kolejnej nakrętki we wnęce na powierzchni pokrywy
4) wyjmujemy metalowy trzpień i stare gumowe podkładki mocowania
5) okazuje się że otwór w plastiku pokrywy ma za małą średnicę aby nowe gumowe gniazdo w niego weszło
6) musimy ten otwór powiększyć do 27mm aby plastikowy brzeg wszedł w widoczne zagłębienie w gumowym gnieździe. Srednica otworu musi prezycyjnie wynosić 27mm nie mniej ponieważ wtedy nie wciśniemy gumowego gniazda ani nie więcej ponieważ wtedy będzie nam to wypadać. Odpada powiększanie otworu nożem, wypalanie go lutownicą czy inne pomysły.
7) musimy zainwestować dodatkowo ok 14 pln w otwornicę o średnicy 27mm
8) dodatkowo musimy dokładnie centralnie powiększyć otwór aby pozostały mały plastikowy wypuścik w otworze równomiernie wszedł nam w zagłębienie w gumowym gnieździe. Wiercimy od zewnątrz a centrowanie załatwia nam nawinieńcie jakieś 3-4mm od zębów otwornicy taśmy klejącej tak grubo aż owtornica będzie nam ciasno siedziała w otworze w pokrywnie od zewnątrz (jest to widoczne na zdjęciu). Taki zabieg spowoduje centralne powiększenie otworu
9) następnie wytężamy paluchy i wpychamy od spodu gumę w powiększony plastikowy otwór aż plastikowa wręga wpadnie nam w szczelinę w gumie (widoczne na zdjęciu 25082010172 i 25082010173)
10) zakładamy oryginalne plastikowe okrągłe zaślepki, a czopy kuliste wkręcamy oczywiście w trzy miejsca pozostałe po wykręceniu starych mocowań
11) Oczywiście po tej operacji wszystko wygląda jak w oryginale tylko zdjęcie pokrywy polega na lekkim szarpnięciu do góry a nie bawieniu się ze zdejmowaniem zaślepek, szukaniem kluczy i odkręcaniem. "Klik" i mamy pokrywę w ręku
Poniżej foto relacja. Przy zdjęciach są też opisy, który to etap
Czas pracy ok 1h przy dużej staranności może wydłużyć się do 2-3h.
Koszty: za komplet czopów i gniazd zapłaciłem w ASO Skoda 60,96 PLN i otwornica 27mm koszt 14pln.
Poniższy opis zawiera instrukcję jak je przerobić na takie jak jest już w O2 czyli w gumowe gniazda wchodzą na wcisk czopy kulowe wkręcone na stałe w elementy silnika.
Teraz zdjęcie pokrywy zajmuje sekundę.
Opis.
1) zamawiamy w ASO Skody lub VW 3 szt czopów kulistych o numerze: 06A 103 951 oraz 3 szt gniazd zwanych odbojnikami o numerze: 06A 103 226
2) zdejmujemy, odkręcamy pokrywę silnika
3) na wystający gwint, od spodu nakręcamy dwie nakrętki i je kontrujemy. Umożliwi to nam unieruchomienie trzpienia poprzez złapanie za skontrowane nakretki kluczem i odkręcenie kolejnej nakrętki we wnęce na powierzchni pokrywy
4) wyjmujemy metalowy trzpień i stare gumowe podkładki mocowania
5) okazuje się że otwór w plastiku pokrywy ma za małą średnicę aby nowe gumowe gniazdo w niego weszło
6) musimy ten otwór powiększyć do 27mm aby plastikowy brzeg wszedł w widoczne zagłębienie w gumowym gnieździe. Srednica otworu musi prezycyjnie wynosić 27mm nie mniej ponieważ wtedy nie wciśniemy gumowego gniazda ani nie więcej ponieważ wtedy będzie nam to wypadać. Odpada powiększanie otworu nożem, wypalanie go lutownicą czy inne pomysły.
7) musimy zainwestować dodatkowo ok 14 pln w otwornicę o średnicy 27mm
8) dodatkowo musimy dokładnie centralnie powiększyć otwór aby pozostały mały plastikowy wypuścik w otworze równomiernie wszedł nam w zagłębienie w gumowym gnieździe. Wiercimy od zewnątrz a centrowanie załatwia nam nawinieńcie jakieś 3-4mm od zębów otwornicy taśmy klejącej tak grubo aż owtornica będzie nam ciasno siedziała w otworze w pokrywnie od zewnątrz (jest to widoczne na zdjęciu). Taki zabieg spowoduje centralne powiększenie otworu
9) następnie wytężamy paluchy i wpychamy od spodu gumę w powiększony plastikowy otwór aż plastikowa wręga wpadnie nam w szczelinę w gumie (widoczne na zdjęciu 25082010172 i 25082010173)
10) zakładamy oryginalne plastikowe okrągłe zaślepki, a czopy kuliste wkręcamy oczywiście w trzy miejsca pozostałe po wykręceniu starych mocowań
11) Oczywiście po tej operacji wszystko wygląda jak w oryginale tylko zdjęcie pokrywy polega na lekkim szarpnięciu do góry a nie bawieniu się ze zdejmowaniem zaślepek, szukaniem kluczy i odkręcaniem. "Klik" i mamy pokrywę w ręku
Poniżej foto relacja. Przy zdjęciach są też opisy, który to etap
Czas pracy ok 1h przy dużej staranności może wydłużyć się do 2-3h.
Koszty: za komplet czopów i gniazd zapłaciłem w ASO Skoda 60,96 PLN i otwornica 27mm koszt 14pln.
Komentarz